ONLINE APPOINTMENT

Book your appointment now and get $5 discount.

MAKE APPOINTMENT
DOWNLOAD
Download BrochureDownload Summary

Zeleni karton

Zeleni karton je dokaz da vozilo poseduje validno osiguravajuće pokriće u toku njegove upotrebe u inostranstvu, obezbeđuje osiguravajuću zaštitu za eventualne materijalne i nematerijalne štete koje možete pričiniti trećim licima u saobraćajnoj nezgodi u inostranstvu.

Za dobijanje zelenog kartona potrebno je da nam donesete polisu obaveznog osiguranja i saobraćajnu dozvolu na uvid.
Naknada iznosi 2.000 dinara.Zeleni karton važi do isteka osiguravajuće polise.

Da li vam je potreban zeleni karton?

Zeleni karton, kao potvrda o osiguranju od autoodgovornosti, obavezan je dokument za vozila kojima se ulazi na teritoriju neke od sledećih zemalja:

  • Severna Makedonija, Rusija, Belorusija, Ukrajina, Moldavija, Turska, Izrael, Iran, Albanija, Tunis i Maroko

Zašto izabrati baš nas?

  • Bez odlaska u sup
  • Uz svaku registraciju dobijate GRATIS pomoć na putu u vrednosti od  3.000 rsd
  • Uz svaku registraciju dobijate poklon iznenađenje
  • Platite registraciju na 12 mesečnih rata, čekovima građana ili putem administrativne zabrane.

Često postavljanja pitanja

  • Da li je po zakonu dozvoljeno da invalid koji nema vozačku dozvolu registruje vozilo na svoje ime?

    Osoba sa invaliditetom može da poseduje i registruje automobil na svoje ime s tim da on, ukolio nema vozačku dozvolu, ne može da upravlja ni jednim motornim vozilom. Za invalide je država obezbedila posebne olakšice kada je registracija vozila u pitanju. U svom vlasništvu osoba sa invaliditetom može da ima i više vozila, ali ove olakšice važe samo za jedno (prvo) registrovano vozilo.

  • Da li automobili sa naknadno zatamnjenjim staklima mogu da se registruju?

    Naknadno zatamnjivanje stakala u smislu člana 72. Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima smatra se prepravkom vozila.

    Takvo vozilo se na tehničkom pregledu smatra tehnički neispravnim i ne može se registrovati, osim u slučejvima kada vozilo poseduje Uverenje o ispitivanju vozila, koje izdaje Agencija za bezbednost saobraćaja kojim se konstatuje da je to vozilo po standardima koji su propisani zakonom.

    Tehnički pregled treba da utvrdi da li prepravka na vozilu u pogledu zatamnjivanja stakala odgovara podacima koji su navedeni u Uverenja o ispitivanju vozila. Ukoliko je sve po propisima vozilo može da prođe tehnički pregled i da se na posletku registruje.

  • Kupio sam auto, ali ga nisam preveo još uvek na sebe. Da li prva registracija može da se uradi uz ovlašćenje?

    Postoji više vrsta prvih registracija. Prvu registraciju ne mora da uradi samo vlasnik motornog vozila, može je uraditi i lice sa ovlašćenjem. Ovlašćenje mora biti overeno od strane suda, opštine ili notara.

  • Da li vlasnik vozila može biti maloletno lice bez vozačke dozvole?

    Odgovor na ovo pitanje je da. Vlasnik vozila ne mora da ima vozačku dozvolu. Ipak, treba imati na umu da osoba koja je maloletna i nema vozačku dozvolu ne može da upravlja motornim vozilom.

  • Imam ovlašćenje za kola na devojačko prezime, a sada sam se udala, pa me zanima da li mogu s njim da registrujem auto ili moram da vadim drugo, na novo prezime?

    Ukoliko ste već promenili podatke u ličnoj karti moraćete da izvadite novo ovlašćenje. Bilo kakva promena ličnih podataka (promena adrese, prezimena…) zahteva ažuriranje ličnih dokumenata. Promene u ličnoj karti zahtevaju da proces dobijanja registracione nalepnice sprovedete isključivo u nadležnoj stanici MUP-a, ne na tehničkom pregledu.

  • Da li se prilikom promene prezimena automobil ponovo mora prevesti na tu osobu?

    Odgovor na ovo pitanje je NE, jer se radi o istoj osobi. Zakon uvek gleda JMBG, a on se ne menja sa promenom prezimena. Vaša obaveza je da nastalu promenu prijavite MUP-u kako bi ste ažurirali podatke u ličnim dokumentima (ličnoj karti, pasošu, vozačkoj i saobraćajnoj dozvoli i drugim važnim dokumentima. Ono što biste još trebali da uradite jeste i da osiguranje obavestite o tim novonastalim promenama.

  • Da li postoji mogućnost da ostvarim bonus na osnovu polise od prethodnog auta na novom automobilu koji sam kupio?

    Prvo što treba da uradite jeste da prenesete vlasništvo nad prethodnim vozilom na novog vlasnika. Prilikom zaključenja polise osiguranja od auto-odgovornosti za novo vozilo. Prilikom registracije novog vozila potrebno je da osiguravaču naglasite koji premijski razred imate na prethodnoj polisi. On treba da proveri vase navode u filijali osiguravajućeg društva koje zastupa i da zahteva korekciju premijskog razreda. Oni imaju parvo i da vam zatraže kopiju kupoprodajnog ugovora, pa bi bilo dobro da ga imate kod sebe.

  • Koji je dozvoljen stepen zatamnjenja stakla na vozilu?

    Dozvoljen stepen zatamnjenja je sledeći:

    • 0% za vetrobransko staklo
    • do 30% za bočna stakla vozača i suvozača
    • Zadnja bočna stakla i zadnje vetrobransko staklo nemaju ograničenja

    Kazne za vozila koja imaju stepen zatamnjenja veći od dozvoljenog su (za fizička lica):

    • 15000 – 30000 dinara
    • 6 kaznenih poena
    • 3 meseca zabrane upravljanja motornim vozilom

    U slučaju istog prekršaja kod pravnog lica novčana kazna je veća i kreće se od 60000 do 600000 dinara.

  • Kako da rešim problem sa kaznama koje stižu na moje ime, jer auto koji sam prodao nisam odjavio, već se i dalje vodi na moje ime?

    Ovo je veoma čest problem, a rešava se trajno jedino ako uradite prenos vozila na novog kupca. Kazne za parkiranje su jedan od najmanjih problema. Veliki problemi nastaju kada taj novi vlasnik vozila napravi neki teži prekršaj, a ne može da se utvrdi da niste vi ti koji nisu upravljali vozilom. Kamere često snimaju prolazak na crveno svetlo, vožnju žutom trakom i tome slično a da se pri tom ne registruje lice vozača, već samo registarske tablice. Tu nastaju ozbiljni problem.

  • Da li mogu i kako da prekinem kasko osiguranje?

    Da biste prekinuli polisu kasko osiguranja prvo i osnovno je da po predmetnoj polisi kasko osiguranja nije bilo likvidiranih šteta. Ukoliko jeste, takva polisa se ne može raskinuti, jer se smatra da je ugovor o osiguranju (polisa) aktiviran.

    Kasko polisa automatski gubi na važnosti uništenjem predmetnog vozila (totalna šteta) ili momentom otuđenja vozila, jer se pravo na nadoknadu štete po kasko osiguranju ne može prodati zajedno sa vozilom, odnosno ustupiti trećem licu.

    Ukoliko postoji neki drugi razlog polisa se može otkazati, jer kasko osiguranje spada u red dobrovoljnih osiguranja i osiguranik stupa u ugovorni odnos sa osiguravačem na dobrovoljnoj osnovi. Uslovi pod kojima se kasko osiguranje može raskinuti bliže su definisani Uslovima kasako osiguranja kod svakog osiguravača posebno.

© Copyright 2022 Balkan2020